20101104

9

förra gången du kom hem från din resa sa du att det var skönt att vår skavtid blivit kortare. Förklaring: När vi inte setts på en eller ett par veckor så är det alltid lite obekvämt att ses. Vi trevar lite och det skaver lite när vi är nära. Det är som om vi halkar tillbaka ett par månader och blir lite blyga och osäkra igen.

Både du och jag spenderar mycket tid ensamma och det tar ett tag att släppa in varandra i de ständiga dialogerna vi för med oss själva. Jag kan komma på oss med att sitta tysta och stirra ut i luften för en minut. Då vet jag att det är så många ord därinne som slåss om utrymmet, men att vi fortfarande är ovana att släppa ut tankarna till varandra.
Men det tar inte lång tid innan allt är som vanligt igen och att få ligga bredvid dig känns likadant som att sjunka ner i ett varmt bad efter en kall höstpromenad.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen din blogg.. så utlämnande och naket! du skriver så otroligt vackert. att du vågar. läser din käresta? underbart !

    SvaraRadera
  2. Tack snälla. Nej han läser inte och ibland tänker jag att jag vill skriva så att jag skulle våga visa honom det. Men än sålänge vill jag hellre att den ska vara riktigt ärlig. Vi får se hur det blir!

    SvaraRadera