20101116

23

Vi har varit tillsammans ganska länge. Inte så länge så det är dags att fundera på giftemål, barn och hela svenssonpaketet. Men tillräckligt länge för att vilja bo tillsammans. Nätterna isär är väldigt få när vi båda är hemma. Att få somna och vakna tillsammans oavsett vad dagarna i övrigt har att erbjuda känns mer och mer som en självklarhet. Att få bli varandras hemma. Stället där man alltid bara kan vara utan att behöva anstränga sig och göra sig till. Där var och en kan pyssla med sitt eller sitta nära i soffan och skratta åt något fånigt program på tv.

Det här med vardagar är något alldeles särskilt tycker jag. Det många förkastar och anser tråkigt, slentrian, och deprimerande är min högsta dröm. Jag har alltid varit bra på vardagar. På att se allt fint istället för allt grått, tända ljus till middagen, ta ett glas vin en tisdag, tvinga mig själv ut på en promenad efter jobbet fast jag är dödstrött endast för jag vet att det är så härligt att få krypa upp i soffan med te eller sjunka ner i ett bad, strunta i att städa för att det är roligare att kramas. Det låter vansinnigt pretentiöst men jag lovar att det funkar.

Just nu drömmer jag mest av allt att få dela mina vardagar med dig. Vakna av väckarklockan och inte vilja att det ska vara sant att det redan är morgon. Släpa sig upp och göra te när du står i duschen, trängas i badrummet för att raka sig och fixa sminket, åka tillsammans till stan och till jobben, sitta i bilen och lyssna på P3 morgon och antingen skratta åt att det är roligt eller klaga för att det är fånigt.
Ringa på kvällen och checka av vem som kommer hem först, vem ska handla, vad är vi sugna på till middag? Äta tillsammans och småprata, var och en som går iväg på sin träning eller träffar kompisar och sen komma hem och få somna tillsammans. Jag vill gärna att det ska vara likadant varje dag. Men mest vill jag att du ska finnas med vare dag

1 kommentar:

  1. "Det här med vardagar är något alldeles särskilt tycker jag. Det många förkastar och anser tråkigt, slentrian, och deprimerande är min högsta dröm. Jag har alltid varit bra på vardagar. På att se allt fint istället för allt grått, tända ljus till middagen, ta ett glas vin en tisdag, tvinga mig själv ut på en promenad efter jobbet fast jag är dödstrött endast för jag vet att det är så härligt att få krypa upp i soffan med te eller sjunka ner i ett bad, strunta i att städa för att det är roligare att kramas. Det låter vansinnigt pretentiöst men jag lovar att det funkar".

    Det där låter verkligen exakt precis som något jag skulle kunna skriva. Jag håller med dig rakt igenom. Vardag är så fint, om man gör den fin. Och framförallt när man har någon fin att dela den med.

    SvaraRadera