20101115

21

Vi låg i sängen och läste tidningen fast klockan var 15 på eftermiddagen. Jag kände tårarna komma. Det blir alltid värre när vi är så bra och allt är tryggt och hjärtat sprängs av kärlek och det enda som behövs är att höra dina andetag. Men jag bet ihop. Intalade mig själv att det bara var en släng av bakisångest som spökade. Att den här gången när jag körde dig till flygplatsen skulle jag vinka av dig utan klump i halsen och ont i magen. Jag lyckades nästan. Jag ringde mamma från bilen och fick höra om vardagliga saker och hur deras helg varit, jag hade laddat hem lite serier så jag la mig i sängen och lät timmarna gå. Jag skickade ett långt sms till dig där jag berättade att du var det bästa jag hade och att jag var så lycklig att jag hittat min drömprins och mannen i mitt liv. Imorse när jag vaknade hade jag ett långt svar från dig. Så även om jag hörde regnet smattra mot fönstret och sängen var stor och tom så steg jag upp med ett leende på läpparna. Du kommer hem på onsdag så den här veckan är en bra vecka.

2 kommentarer:

  1. Kärlek är ju dt bästa som finns. Å vad jag önskar att mannen som jag tycker så mcket om kände lika som din gör för dig. du har tur du :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, som att få en smäll rakt i magen.

    SvaraRadera