20101124

33

Alldeles innan vi träffades dejtade jag en annan kille. Jag hade varit singel ganska länge när jag träffade honom. Det var som att upptäcka allt på nytt. Det pirrade och det var svårt att äta och vi hade sex hela tiden. Min hud hade blivit en annan och allt kändes mycket mer. Varje beröring var som en stöt. Nu i efterhand inser jag att det antagligen berodde mycket på att min relation med mitt ex saknade passion totalt och att vara singel inte direkt hade varit en sexuell åktur för mig. Snarare tvärtom.

Jag träffade inte den här killen så länge, men det var otroligt intensivt, vi sågs nästan varje dag under ett par veckor men så mitt i det här kom ju du, våra vägar korsades, det var bekantas bekanta och fester från förr och vänner som hejade på. Du bjöd ut mig och jag tänkte att en dejt kan ju inte skada fast jag redan träffade den andra killen. Till honom sa jag ingenting såklart. Det var ju då, första gången vi sågs som jag insåg att det var allt eller inget med dig. Vi hade suttit ute i kylan och druckit en öl, frusit så vi hackade tänder men vägrat gå in. Redan då, på en gång djupdök vi ner i varandra. Vi pratade om saker som det tar flera månader, ibland år att våga säga, jag vände ut och in på mig själv och hade hela tiden en panikkänsla i bröstet eftersom jag bara sa alla ord jag verkligen inte ville att någon skulle höra. Jag sa saker om mig själv som jag inte ens orkade komma nära på egen hand. När jag åkte hem den kvällen var jag helt förvirrad. Jag hade gått från kuddkrig och sex och enkelhet till att känna mig helt tom men samtidigt mer full av liv och starkare än någonsin. Jag träffade dig ett par gånger till, samma sak då. Jag kände mig så vacker och smart och stark tillsammans med dig. Du var intresserad av vad jag hade att säga och av mitt liv och när du gick omkring i rummet så följde jag alla dina rörelser och bara tittade på hur vacker du var. Du hade en läderrem runt halsen och den försvann ner under din tröja. Jag blev alldeles matt i hela kroppen när jag tänkte på hur det skulle vara att få stoppa in handen under tröjan och känna efter var den slutade.

Jag slingrade mig när den andra kille ville ses. Sa att jag inte hade tid, att det var mycket på jobbet. Jag tror han kände att jag ljög. Efter att jag sovit hos dig första gången insåg jag att jag var tvungen att avsluta allt med honom, vi hade ju inte setts på länge men han ringde och smsade fortfarande och även om det fortfarande inte hänt något mellan oss var det såklart det enda rätta.

1 kommentar: