20110130

73

Bakfull söndag. Jag sov hos min vän inatt. Jag låg sked bakom henne och sköt upp att få ligga ensam i min säng utan dig en dag till. Men så halv sex imorse ringde det på dörren och hennes dejt kom. Så jag hamnade på soffan med mina tankar. Detta eviga pladder jag har i huvudet. Hur ska jag få tyst på det??

Vi var ute igår. Gjorde oss båda superfina med klänning och kjol och höga klackar. Jag fick mycket uppmärksamhet, behövde inte betala någonting på hela kvällen. Ändå kände jag bara trötthet. Över att jag är så bottenlös på bekräftelse när du är borta att jag klär mig i kläder som inte alls är jag, går till ställen som jag inte trivs på. Och det är inte ens härligt med uppmärksamheten, jag tänker bara på hur mycket finare, roligare, charmigare du är. Hur du luktar och hur du säger att jag är som vackrast på morgonen när jag vaknar med rufsigt hår, oskminkad och med grejs i ögonvrån. Det har ingen sagt innan dig. Och jag har bestämt mig för att lita på varje ord som handlar om när du tycker jag är som finast.
När du åkte kl 5 på morgonen hade vi haft en härlig kväll innan, jag somnade om och sen när jag vaknade kl 10 så visste jag att du var borta, men jag hade stålsatt mig. Jag tvingade bort alla tankar på dig och körde på med min dag. Som slutade i soffan hos min vän och den här dagen har varit bakfull och tung och fylld med massor att göra men med en värk ÖVER ATT DU INTE ÄR HÄR. Du skickade ett sms och berättade var du var och så, sen skrev du att du tittar på en bild jag skickade och känner i hela kroppen att den där tjejen älskar du, att du älskar mig. Och jag älskar att du gör så för du vet att det ger mig lite lugn i hjärtat att veta att du tänker på mig lika mycket som jag tänker på dig, men jag hatar att du alltid alltid åker i väg och att dagarna hemma blir färre och färre, men jag älskar dig så himla mycket att jag kan inte göra annat än att ta en dag i taget, skriva ut all klagan när det blir för jobbigt och sen bara fokusera på annat. Men det är som en annan vän sa till mig, det suger när man börjar hitta quickfix och strategier för att ta sig igenom dagarna som ska vara livet.

2 kommentarer:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=s_Zs7XS3XUo

    SvaraRadera
  2. Kommer han få veta, kommer han få läsa allt? Någon dag?

    SvaraRadera