20110124

68

Du säger ofta att vi är som en liten familj. Att du och jag och vårt hem och husdjuren är en egen liten ö. Att du blir varm i magen av att känna ett litet smakprov på hur det kan vara när det är på riktigt. När du ligger och kollar sporten och jag går och skrotar  på kvällarna eller när jag sitter i soffan och jobbar med datorn i knät och du står i köket och nynnar och lagar mat och sen ber mig duka och vi tänder ljus och pratar om dagen och hur veckan ser ut och om något gjort oss glada eller ledsna. Hur vi har samma tid på morgonen och båda hatar när klockan ringer och snoozar alldeles för många gånger. När jag har duschat står jag och sminkar mig när du står i duschen och det gör inget att det är bilkö för jag kliar dig i nacken när du kör och du säger att det här är livet och jag vill bara pausa. Pausa pausa och behålla sekunder minuter och allt jag och vi känner. Helst i en liten ask så jag kan sitta på pendeln när du inte är hemma och öppna den och bara andas in vår lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar