20110112

59

Vi har lovat varandra att bli bättre på att höras när du är ute och reser. Vi är dåliga på att prata i telefon och vi läser in alldeles för mycket i varje andetag och paus och tonläge. Vi ska försöka smsa varandra och behålla lite tillsammans i varandras dagar fast vi inte är på samma ställe. Jag har skickat massor av sms. Du har skickat sms tillbaka. Jag skriver att jag saknar dig såklart. Men jag skriver också att allt är toppen, att jag är glad och att det inte gör något att det är grått och ruskigt ute. Jag skriver att det är roligt för jag har så mycket jobb och inte en ledig stund och att jag har roliga planer i helgen att se fram emot. Jag skriver inte att de blöta snöflingorna som singlar ner lägger sig tillsammans med tårar både på kinden och överallt. Att jag jobbar för att inte behöva tänka på dig och att jag hatar det. Att mina planer i helgen ger mig ont i magen av stress och att jag vaknar varje morgon med svullna ögon och påsar och ringar som gör att jag ser mer död ut än levande. Jag skickar mms på mig själv till dig som jag har fixat till för att jag ska se pigg och glad ut och leva upp till mina sms som ska låta dig slippa oroa dig och ha dåligt samvete för att du åker i från din bräckliga och osäkra flickvän som har ett känsloliv som skulle slå ut ven det starkaste lyckopillret. Där där kan för övrigt kanske vara världens längsta mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar