20110126

71

Han killen jag träffade innan dig har kommit på tal lite nu på sista tiden. Kanske beror på att jag tänkt på honom ganska mycket, eller att du har träffat de gemensamma vänner jag har med honom eller så har du känt att något ligger i vägen. Precis som jag kan känna ibland. Hursomhelst. Du har frågat om honom, jag har tidigare aldrig ens sagt vad han heter men nu försa jag mig. Och du frågar. Jag svarar så gott jag kan men jag har ljugit en gång. Jag kunde inte få mig själv till att svara ärligt på frågan om han har varit ute hos mig i min gamla lägenhet. Den jag hade när du och jag träffades. Du tror att allt startade med dig där jag bor nu och även där jag bodde innan. Och jag kunde inte få mig själv att ta det ifrån dig. Direkt efter kände jag att det här kommer jag att få ångra men då var det försent. Så. Jag har ljugit för dig och det skär i mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar