20110117

63

när jag ändå skriver om drömmar så drömde jag om killen jag träffade innan dig inatt. Han satt bredvid mig på en säng och strök mig över håret och pussade mig i pannan. Jag har tänkt på honom en del den sista veckan. Jag har träffat gemensamma bekanta och jag har hört hans namn. Jag undrar hur han mår och om han har det bra. Jag skulle vilja fråga, men jag vet att det är dumt att öppna den dörren. Och jag vet att jag ger tankarna på honom utrymme för att jag känner mig så ensam och tycker det känns hopplöst med allt ditt resande.
Du är min kärlek, men bland undrar jag hur mina dagar sett ut om du inte hade kommit in i mitt liv. Hade vi träffats ändå? Jag vill gärna tro det eftersom jag tror att vi är meningen. Men det kanske finns fler som kunde ha varit meningen?

1 kommentar:

  1. Precis.

    Bli inte beroende av en person du aldrig kan träffa.

    En person som reser ifrån dig stup i kvarten.

    De är ju närhet och kärlek du vill ha, men på distans?

    Tänk efter lite.

    SvaraRadera